3:49 p. m.

Bigas Luna o como ser un Anticristo madurito

Publicado por Pansete |

Endogàmics tots,

No sabeu la que ens ve a sobre. El post del gran mestre Aleix sobre la campanya del PP ha activat el meu camp semàntic sobre “morlocks, jinchos i altres gents de mal viure”. I això m’ha portat a l’evocació del projecte cinematogràfic que té entre mans el senyor Bigas Luna i que es dirà “Yo soy la Juani”. De què va? Bàsicament, de la gent que tant sovint trobeu als centres comercials, als outlets d'extraradi, el Pont Aeri i les Universitats. Mr. Luna “ha intentado retratar en el filme el glamour, la modernidad y el potencial de la periferia de las grandes ciudades y de unos jóvenes inconformistas que, afirma Bigas Luna, son ‘los pequeños héroes de nuestra cotidianidad’". Clar. Herois. Com Ulisses. O Spiderman.

Una pregunta: què vol dir amb això del "potencial de la perifèria"?

Per a qui vulgui, aquí la notícia. On? Al País, quién si no? (Mare meva, que perduts van els sociates... Bé, també és cert que les Juanis i els Chanos són els fills d'una determinada generació històrica i que, per tant, ja tocava una peli que els reivindiqués com a model de vida).

És evident que Mr. Luna és el puto Fu-Manchu: vol legitimar i donar carta de naturalesa a un cert estat de les coses que seria molt diferent si l’eugenèsia estigués vista com un bé social i no com una cosa així com racista.

I sí, nengs, ¡tchs!, que hay una güeb desas que tesplican la peli y lo flipas, tú...

Una dona molt del segle XXI: la teva
advocada, taxista, psicòloga, perruquera, contable, alumna, dependent...
En fi, la cangur que cuida els teus fills,
es beu la teva Coca Cola i et fa una mamada.
I tot per un mòdic preu.

Un detall: vull recordar-vos que en Bigas Luna fou el "descobridor" de Penélope Cruz. Per tant, agafeu-vos, que venen curves.

2 comentarios:

Dr. Bermúdez dijo...

La Juani y la Vane, los nuevos iconos de la cultura garruloide ibérica... o eso dice el bueno de Bigas, que todavía no ha estrenado la película y se lo cuenta todo él, así, solito. En fin, queridos, ya nada me sorprende de este febril estercolero, en el que "lo auténtico" se asocia a lo mediocre... no, qué coño mediocre, a lo miserable. Lo más ya no son las biografías de los grandes hombres y mujeres que con su esfuerzo y obra contribuyeron a empujar en contra de su voluntad a la humanidad hacia un punto cada vez más alejado del mono; ahora, lo que se lleva es retratar en un arrebato de asombro estético la fabulosamente previsible vida de seres anónimos que, como nosotros mismos, hacen de la falta de talento su estandarte más alto... o ni eso, porque a duras penas conocen el significado de la mayoría de los términos que acabo de emplear para describir sus vidas. En fin, que lo que mola más y es más progresista es rodar una peli con actores amateur reclutados en un Carrefour de las afueras de Madrid, en la que se balbucéen con orgullo media docena de vocablos como mucho en cada frase, y que trate sobre las venturas y desventuras de un adolescente fracasado escolar que decide robar un coche para viajar hasta Alicante para encontrarse con una putilla de trece años que conoció chateando en el Messenger... y ríete tú del Romeo y la Julieta esa, y del mamón inglés que los parió a los dos, que no era auténtico porque no decía tacos y encima escribía con absoluta correción y sin utilizar jerga lumpen...

Aleix dijo...

Ai, el cinema espanyol... Da la guerra civil al 2x1 del Carrefour.
Perquè els europeus en general som tan miserables? De veritat ens pensem que això és, no se, més "de veritat" que lo dels ianquis?
Ara us preguntareu, a que ve parlar d'europa, si en pansu parla de vallecas? Bueno, teniu raó, pero es que porto des de la setmana passada pensant en escriure algo sobre eurovisió i per alguna banda ho he de colar!

Subscribe