1:11 p. m.

Con un seis y un cuatro, aquí tienes tu Mecano (IV)

Publicado por Aleix |

Us pensàveu que s’havia acabat? Pobres il.lusos…

Dècades abans de Miley Cirus, la industria discogràfica espanyola va experimentar el que passa quan deixes un estudi de gravació a la plena disposició d’un adolescent. El resultat és un disc hiperbòlic que inventa el concepte “fashion victim” deu anys abans de Javier Mariscal.

Mecano (1982)

1981: El cantautor Jose Maria Cano y la seva novieta Ana Torroja van de bar en bar cantant les seves versions de Al Alba fins que el primer es retroba amb el seu germà Nacho i el seu nou sintetitzador. Un productor avispat veu el look mudernillo del petit dels Cano i li grava un single, acompanyat dels altres dos. La cosa funciona, i el productor li encarrega a Nacho un àlbum sencer.

 

Per sorpresa de tots, la portada no es obra de Nacho Cano

2010: Nacho Cano es sincera amb l'insigne capçalera ABC: “Soy el que más ha hecho por Mecano”.

1982: Mecano aconsegueix el seu primer numero 1 amb el single Perdido en mi habitación, lletra, música i segurament estilisme de Nacho Cano.

2010: “El disco recopilatorio se encuentra en el número cuatro de listas de ventas, lo cual tiene narices después de 17 años. Eso es que Mecano sigue vivo, y no es descabellado que en algún momento volvamos.”

1982: Mecano publica el seu tercer single: Me colé en una fiesta. No cal ni llistar els crèdits. L’èxit del tema és tal que a Nacho li compren tres sintetitzadors nous per la gira en directe. José María hereta la guitarra elèctrica de son germà petit.

2010: “La verdad es que hace mucho que no nos comunicamos. Sé lo mismo de ellos que tú, que Chema está pintando y que Ana está haciendo un disco. Quiero decir que a mí no me parecería una mala cuestión la vuelta, pero en este momento no la veo”.

1982: Mecano publica el quart single, Maquillaje. Nachete rules i la cançó esdevé la cançó del l’estiu del naranjito.

2010: “Estoy aburrido de remover el pasado. No me apetece hablar de él. Lo que honestamente puedo decir es que no veo las puertas cerradas, y que si algún día vuelve Mecano, ya lo anunciaré. Para lo demás, si tuvimos buen rollo o mal rollo, no tengo ni ganas ni tiempo de hablar”

1982: Quatre hits composat per el germà després, el cantautor José Maria Cano té l’honor de composar la cara B del quart single. Disposat a demostrar el que ell també pot ser modern, a la par que profund, Jose crea Solo soy una persona, tema que passa totalment desapercebut.

2010: “Fue muy bonito —confirma el autor—. El problema es que la vida de cada uno luego se complica, y proyectos que se desarrollaron hasta su cénit, como el de Mecano, es difícil cogerlos con la misma ilusión”.

1982: Apareix el cinquè i darrer single de l'àlbum, un doble impacte musical firmat per Nacho de gran èxit a iberoamèrica, No me enseñen la lección a la cara A, i Me voy de casa en la B.

2010: “Parece que ahora el ambiente es propicio [para volver] —reflexiona Nacho—, y cualquier otro grupo es lo que haría. Pero nosotros somos así de especiales”.

Endogàmia Virtual: El blues del esclavo

Subscribe