2:04 p. m.

Esto son dos de Bilbo que se dan de ostias…

Publicado por Aleix |

Un nen granallut de Wisconsin buida tres carregadors a la porta de l’escola. Una excavadora s’emporta per davant mig barri de Rabat. Una riuada converteix Xàtiva en una Venècia ché.

Mariconades.

De tot això al país vasc en diuen “aperitiu”.

Entrants lleugerets

Pels que no estigueu molt posats en geografia, el país vasc es tros de terra tirant a dalt i cap al mig, que té el rècord mundial de tios quadrats amb boina que diuen “ahí va la ostia”. També és un lloc entranyable, que té per hobby aixecar pedres de 125 kilos, jugar al frontón amb les mans i tallar troncs (això últim amb una destral, però mai se sap).

Les males llengües diuen que els vascos també són uns creguts de molt cuidado, i una gent que no usa la segona persona del singular si no es per dir “tu, hijoputa”. Per desgracia, les males llengües sempre acaben esclafades/explosionades/desmembrades per alguna causa o altra abans de poder comprovar-se les acusacions, amb el que segurament seran rumors sense fonament.

Una mala llengua menys

Ja veieu amics, que el país vasc és un lloc molt entretingut. Però ai! un país del que se’n sap molt poc (i el que se’n sap s’escriu molt raro). Potser per posar-hi remei, el foto-vídeo periodista Luis Calabor porta un grapat d’anys recollint testimonis del diferencial vasc, i és tan bona persona que els deixa a l’internet per a que us els puguem ensenyar.

Evident cara de bona persona

El que ve tot seguit és només un petit recull de “el dia a dia del poble vasc”, amb algunes anotacions del mateix Calabor, per allò de fer-ho més amè. Som-hi!

“Katxo! Nosotros, los vascos, tenemos fama de brutotes, pues. Pero es que somos así, oyes! Por ejemplo, aparcar. Aparcar, todo el mundo aparca, pero en Euskadi cuando aparcarcamos, ¡pues nos gusta dejar el coche bien arrimado, para dejar sitio al de detrás, oyes!”

Hasta a los panchitos se les pega lo vasco, pues.

“Otra cosa que la gente no sabe es que en Euskadi nos gusta mucho lo de hechar la siesta, ¿sabes? Una cabezadita. Que eso no se sabe, que la gente se piensa que eso solo pasa en Sevilla, pero los vascos somos mucho de la siesta. Y claro, como nos da por dormir donde nos da la gana, pues a veces tiene que venir la autoridad a poner un poco de orden, pues. ¡Que si no eso es un despiporre macho!”

Qué, ¿nos vamos despertando ahí va la ostia?

“Después está lo de los aviones. Que oyes, que pilotos habrá en muchos sitios, pero los euskaldunes, pues que nos gusta hacer las cosas de otra manera, ¡oyes! Que eso de aterrizar todo recto, que ya está muy visto, que aquí nos gusta innovar. Por que, a ver, tu vas a toda ostia con el avión, ¿no? Y que vas a hacer, ¿frenar y punto? Coño que si vas embalado, pues te marcas una derrapada así bien guapa, que la gente pueda ver que aterriza un piloto de Euskadi, ¡ahi va la hostia!

“Bueno, hay muchas cosas de los euskaldunes que son graciosas, ¡nos podriamos pasar todo el dia! pero bueno, si tuviera que resumir, pues podría decir que nos gusta mucho lo que es el deporte. Somos gente muy sanota, de salir a la calle a tomar el aire y estirar las piernas, que todo el día en la oficina no se puede estar, ¡coño!”

Y claro, con tanto ajetreo uno acaba rendido

“Bueno pues, que los vascos tenemos nuestras cosas, como todo el mundo, pero que somos buena gente, que eso no lo puede decir todo el mundo. Ala, Agur!”

Agur

Endogàmia Virtual: Afers Exteriors

3 comentarios:

Sergi dijo...

Endogamia Virtual: DEscribiendo el mundo en tiempo real (http://www.elpais.com/articulo/espana/muerto/heridos/descarrilar/tren/Vizcaya/elpepuesp/20091008elpepunac_25/Tes)

Aleix dijo...

Gent avançada, això és el que som!

x dijo...

"Evident cara de bona persona"


jajaja el cabrón d´ en Luis Calabor !!

quina hiena ...!


"Hasta a los panchitos se les pega lo vasco, pues. "

els jalapenyos jaja




molt bon post , quin fart de riure , sou uns cracks !

Subscribe